Calculator calorii. Exemplu de regim pentru o zi

       Supraalimentatia sau excesul de calorii duce la obezitate care reprezinta o boala cu raspandire larga in epoca noastra, fiind caracterizata printr-un exces ponderal ce depaseste cu peste 20% greutatea ideala. Ea determina numeroase probleme cardiovasculare, locomotorii (artroze), respiratorii si de alt ordin. Singurul tratament  recomandat este dieta. Trebuie spus ca sedentarismul si stresul contribuie de asemenea, alaturi de alti factori la cresterea greutatii.

obezitate

Estimarea necesarului zilnic de calorii este greu de facut intrucat toti suntem diferiti. Totusi conform ADA (American Dietetic Association) exista o formula care se poate aplica, cu rezultate destul de exacte:

Necesarul zilnic de calorii pentru barbati:

greutatea (kg) x 10 +  inaltimea (cm) x 6.25 –  varsta (ani) x 5 + 5

Numar calorii pentru femei:

greutatea (kg) x 10 +  inaltimea (cm) x 6.25 –  varsta (ani) x 5 – 161

Pentru a intelege mai exact ce este o calorie va recomandam sa cititi acest articol

Exemplu de regim pentru o zi ( circa 1000 calorii, 75 g proteine, 35 g lipide . 100 g glucide)

Dimineata:

  • 200 ml lapte caldut+ o felie de paine  cu branza de vaci sau carne fiarta slaba (50g)

La pranz:

  • O salata de cruditati din varza alba(rosie) sau ridichi,castraveti, rosii, ardei grasi, andive salata verde , sau 1-2 farfurii de supa ori ciorba de legume
  • 100 g slaba de vaca sau pasare
  • un mar

Seara:

  • 150 g cartofi fierti cu 2 lingurite de iaurt (in loc de cartofi puteti folosi si dovlecei)
  • 150 g peste slab
  • un mar